Pořiďte si před stěhováním papírový záznamník
V průběhu stěhování se mohou vyskytnout neočekávané potíže, které zasahují pouze nepřipravené jedince. Většinou se to stává lidem, co podcení sílu papírového bloku a propisky, a kteří vše provádí na poslední chvíli. Vytvořte si z papírového sešitu pomocníka, přítele, který vás nezklame, jak se to občas stává s mobilními telefony, a bude vám při ruce i v nesnázích.
Vhodný formát – ideální velikost poznámkového bloku je A5 nebo A6. Takovéto zápisníky můžete totiž nosit u sebe v batůžku nebo v ledvince a můžete si do nich poznamenávat všechny důležité údaje.
Tvrdé desky – v praxi se osvědčily sešity s tvrdými deskami, linkované či nelinkované, a nejlépe takové, kam si můžete vložit i papírový kalendář. Tvrdé desky udrží zápisník v dobrém stavu po celou dobu příprav na stěhování stěhovacích služeb v Praze.
Zapisujte si vše, co vás napadne – papírový zápisník by měl figurovat podobně, jako papírový seznam, který používáte pro větší nákupy. Tam si také poznamenáváte každou drobnost, co je potřeba koupit. V souvislosti se stěhováním se v průběhu času vyskytne řada důležitých informací a ty byste měli již mít v sešitu zapsané. Zapisujte si tu, co je nutné zařídit z hlediska administrativy, například nájemní smlouvu, nové doklady, přepis energií, a také vše, co potřebujete pro přípravné práce, zejména pro balení věcí.
Schůzka se stěhováky – doporučujme vám sejít se se zástupcem stěhovací firmy u vás doma a na informační schůzce probrat všechna důležitá témata. Zapisujte si poznámky k věci, které pak využijete v přípravné fázi před stěhováním. Na schůzce se můžete dozvědět, jak to bude s demontáží nábytku, jak s parkováním, jak s tříděním a odvozem nepotřebných věcí, se stěhováním pokojových rostlin, akvárií, starožitností, koberců a všech předmětů, s nimiž nemáte jasno, jak je zapotřebí před přestěhováním zabezpečit.